数週間前の事です。知り合いの愛護団体の進めで、義援金の交付に応募しました。結果がこれです。

Several weeks ago I applied for the relief money offer that an animal aid group suggested.

義援金交付の書類 1

義援金交付の書類 2

この手紙を見て少しガッカリしました。
納得がいかないので、救援本部に電話で確認してビックリしました。

内容はこうです。
義援金が1円も出ないのは、どうしてなんですか? と聞いた答えに又ビックリ。

本部の答えはこうでした。

松村さんは牛を保護して居るので、今回の義援金の対象になりませんでした。

と…
私は、犬猫も保護して居るのに、なんで駄目なんですか? と聞くと、答えは同じ、松村さんは牛を保護して居るから。
私は、信じられませんでした、呆れた上に腹が立ちました。
(公財)日本動物愛護協会が被災地の動物に対して「犬猫は…生、牛は…死」と「命」に線引きをしたのです。

何の為の動物愛護協会なんでしょう? 協会の人が動物の命に対して線引きするとはとんでもない話しです。
この事実に対して、世の中 (世界中) の皆さんは、どう思いますか ?
不信感の有る人は写真の電話に抗議して下さい。

追伸
私は、文章がイマイチ下手なので、皆さんに上手く伝える事が出来ないのが、少し残念です。

I was a little disappointed to get a rejection letter.
I wasn't really convinced, so I called the emergency rescue force to find out why. Then I was surprised to hear their response.

It went like this.
I asked why I couldn't receive even a penny of the relief money. And I got surprised again.

Their response was like...

Because Mr. Matsumura, you rescue cows, you weren't qualified for the relief money.

So I told them I also rescue cats and dogs. Why am I not qualified? Their answer was the same. Because I rescue cows.
I couldn't believe it. I was astounded and got even angry.
(public interest incorporated foundation ) The Japan Society for the Prevention of Cruelty to Animals draw a line over the lives of animals - cats and dogs should stay alive, and cows should die.

What is this humane society for? Those people draw a line over the lives of animals. It's bloody cruel.
What do folks all over the world think about this matter?
Please call them up and protest if you think it's unbelievable.

P.S.
I'm not good at writing. I regret that I can't tell the whole story well.
Secret

TrackBackURL
→http://ganbarufukushima.blog.fc2.com/tb.php/16-2e9bb475
