2月4日、5日と総理婦人の安倍昭恵さんが福島県の被災地に来て下さいました!

On Feb. 4 and 5, First Lady Akie Abe visited devastated areas in Fukushima.





ここは、特別警戒区域内、富岡町の松村直登第二牧場です。

昭恵さんと牛たちが戯れています。

This is inside the evacuation zone, at the Matsumura Naoto Ranch #2.

The first lady and cows are playing.



昭恵さんの笑顔は、動物も人も惹きつけられるんですね!

警戒区域内で活動する同志たちは、昭恵さんの訪問に、皆、笑顔です!

It seems the first lady's smile entices both people and animals!

All the colleagues working in the exclusion zone are happy with First Lady Akie Abe's visit!



昭恵さんは、三春町の仮設住宅と富岡町の仮設小学校にも御訪問頂きました!

The first lady also visited temporary housing in Miharu and a temporary elementary school in Tomioka!







可愛いうさぎの絵が描かれたお土産とサイン、昭恵さんの笑顔から元気を頂き、「警戒区域内の動物たちの為に、これからも、がんばろう!」と思いました。

We received a souvenir with a drawing of rabbits, an autograph and smile from her. We were inspired to "keep working hard!" for animals in the exclusion zone.



被災者の方々も「仮設住宅の厳しい生活も、まだ頑張れる!」と言っていました。

昭恵さん、福島に来て下さり、警戒区域内にも来て下さり、有り難うございました!

Victims of the disaster also said, "We can still carry on in the hard living conditions at our temporary housing!"

Thank you very much, First Lady, for coming to Fukushima and even into the exclusion zone!
Secret

TrackBackURL
→http://ganbarufukushima.blog.fc2.com/tb.php/25-2b50f848
